Σε πορεία πλήρους ανανέωσης εισέρχεται το μετρό της Αθήνας, καθώς ξεκίνησε η μεγαλύτερη παρέμβαση συντήρησης των τελευταίων 25 ετών. Οι εργασίες επικεντρώνονται κυρίως στις γραμμές 2 και 3, όπου θα αντικατασταθούν 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών μέχρι το τέλος του 2026.

Οι εργασίες πραγματοποιούνται αποκλειστικά τη νύχτα, μετά το κλείσιμο των σταθμών. Από τις 21:40, Δάφνη, Νέος Κόσμος και Άγιος Ιωάννης κατεβάζουν ρολά νωρίτερα, ώστε συνεργεία τεχνικών να μπορέσουν να εισέλθουν στις σήραγγες. Εκεί, 30 μέτρα κάτω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, οι τεχνικοί απομακρύνουν τις παλιές ράγες με τροχούς και ειδικούς γερανούς, τοποθετώντας στη θέση τους νέες, μήκους 18 μέτρων και βάρους άνω του ενός τόνου η καθεμία.

Αφού τοποθετηθούν, μηχανήματα σταθεροποίησης τις βιδώνουν στο δάπεδο, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί η διαδικασία της θερμικής συγκόλλησης — η τελική ένωση που εξασφαλίζει ενιαία κατασκευή χωρίς αρμούς.

Ο Γενικός Διευθυντής Συντήρησης της ΣΤΑ.ΣΥ, Χρήστος Μαμαλουκάκης, σημείωσε ότι η αρχική σύνδεση παλαιών και νέων ραγών είναι προσωρινή και ότι η οριστική συγκόλληση ολοκληρώνεται μέσα στη νύχτα, ώστε το δίκτυο να αποδίδεται ξανά σε πλήρη λειτουργία το πρωί.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε πως η αντικατάσταση ήταν απαραίτητη: «Ύστερα από 25 χρόνια, η φυσιολογική φθορά των σιδηροτροχιών είχε φτάσει στα όρια ζωής τους. Σε 32 χιλιόμετρα δικτύου προχωράμε σε πλήρη ανανέωση».

Παράλληλα, ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί ολοκληρώνουν νέο δίκτυο οπτικών ινών, εξοπλίζοντας το μετρό με τεχνολογία 5G σε όλο του το μήκος.

Το έργο, προϋπολογισμού 7,3 εκατομμυρίων ευρώ, θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2026 και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη λειτουργία, την ασφάλεια και την ταχύτητα του αθηναϊκού μετρό.

Leave a Comment

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

    Αφήστε μια απάντηση