Από το 2026, όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα χρησιμοποιούν ψηφιακή κάρτα εργασίας, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών σε συνεργασία με το Μέγαρο Μαξίμου. Η απόφαση έρχεται ως συνέχεια των αξιολογήσεων (πολιτών, εσωτερικών αλλά και με εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης) και έχει στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας και τη διασφάλιση της λογοδοσίας στο Δημόσιο.
Πώς θα λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα
Η κάρτα θα καταγράφει:
- Ώρα προσέλευσης και αποχώρησης από την εργασία.
- Κινήσεις εντός και εκτός του κτιρίου.
- Υπερωριακή εργασία.
Όλα αυτά θα γίνονται μέσω ψηφιακής τεχνολογίας, εξασφαλίζοντας την αυτοπρόσωπη παρουσία των υπαλλήλων και περιορίζοντας τις «παρατυπίες» του παρελθόντος.
Γιατί κρίθηκε απαραίτητη
Το υπάρχον σύστημα «χτυπήματος κάρτας» αποδείχθηκε αναποτελεσματικό, καθώς:
- Κάποιοι υπάλληλοι έφευγαν μετά το «χτύπημα» και επέστρεφαν στο τέλος της βάρδιας.
- Άλλοι έκαναν διαλείμματα εν ώρα εργασίας για προσωπικές δουλειές.
- Υπήρχαν περιπτώσεις «αντιπροσώπου», δηλαδή συνάδελφοι που χτυπούσαν κάρτες και για άλλους.
Το νέο σύστημα φιλοδοξεί να καταργήσει αυτά τα φαινόμενα, ενισχύοντας τη διαφάνεια και τη συνέπεια στον δημόσιο τομέα.
Ευελιξία ωραρίου
Η δυνατότητα κλιμακωτού ωραρίου θα διατηρηθεί, με επιλογές:
- 07:00–15:00
- 07:30–15:30
Ήδη εφαρμόζεται σε ΑΑΔΕ και ΝΠΙΔ
Η ψηφιακή κάρτα ήδη εφαρμόζεται σε ανεξάρτητες αρχές και ΝΠΙΔ, με θετικά αποτελέσματα. Εκτός από την παρακολούθηση της εργασιακής παρουσίας, θεωρείται και μέσο προστασίας των ίδιων των εργαζομένων από καταχρηστικές απαιτήσεις.