Η γερμανική βιομηχανία καταγράφει τη μεγαλύτερη μείωση στην παραγωγή από τις αρχές του 2022, υπογραμμίζοντας τις συνεχιζόμενες δυσκολίες της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης να ξεπεράσει την πολυετή ύφεση.
Τον Αύγουστο, η παραγωγή υποχώρησε κατά 4,3% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, κυρίως λόγω της πτώσης 18,5% στην κατασκευή αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Destatis που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη. Το αποτέλεσμα αυτό ξεπέρασε τις προβλέψεις των 22 οικονομολόγων που συμμετείχαν στην έρευνα της Bloomberg. Η στατιστική υπηρεσία επισήμανε ότι η πτώση μπορεί να εξηγηθεί εν μέρει από τα ετήσια κλεισίματα των εργοστασίων για διακοπές και τις αλλαγές στην παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η νέα έκθεση, σε συνδυασμό με τα προηγούμενα στοιχεία που δείχνουν μείωση των παραγγελιών των εργοστασίων για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, αναδεικνύει την επίμονη αδυναμία της Γερμανίας. Η χώρα πλήττεται από σωρευτικές επιπτώσεις δασμών, ενεργειακής κρίσης και έντονου διεθνούς ανταγωνισμού, κυρίως από την Κίνα.
Η BMW AG προχώρησε πρόσφατα σε αναθεώρηση των οικονομικών της προβλέψεων για το 2025, επικαλούμενη τις χαμηλές πωλήσεις στην Κίνα και τις δαπάνες που συνδέονται με τους δασμούς, γεγονός που δείχνει τις δυσκολίες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές. Παρά τις ελαφρώς βελτιωμένες προβλέψεις ανάπτυξης που η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει σύντομα, τα πραγματικά δεδομένα δείχνουν ότι η οικονομία παραμένει σε δύσκολη θέση, καθιστώντας την προσπάθεια του καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς να επαναφέρει τη χώρα σε τροχιά ανάπτυξης ιδιαίτερα απαιτητική.
Ο Μερτς έχει δεσμευτεί να τονώσει την ανάπτυξη και να αντιμετωπίσει μακροχρόνια προβλήματα όπως η γήρανση του εργατικού δυναμικού και η γραφειοκρατία, ωστόσο οι επικριτές του σημειώνουν ότι μέχρι στιγμής η πρόοδος είναι περιορισμένη.
Σύμφωνα με πηγές, η γερμανική κυβέρνηση αναμένεται να αναθεωρήσει τις προβλέψεις της για το 2025, δείχνοντας ανάπτυξη 0,2% αντί για στασιμότητα, ενώ για το 2026 προβλέπεται ανάπτυξη 1,3%.
