Τα τελευταία χρόνια, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σταματήσει να τοποθετούν ρεζέρβα στα καινούργια αυτοκίνητα. Στη θέση της βρίσκουμε πλέον ένα κιτ επισκευής ελαστικού. Ο λόγος; Κυρίως για μείωση κόστους και εξοικονόμηση χώρου και βάρους, που βοηθά και στην κατανάλωση καυσίμου.
Το κιτ είναι μικρό, εύκολο στη χρήση και πιο ελαφρύ από μια ρεζέρβα. Περιλαμβάνει ένα στεγανωτικό υγρόκαι έναν μικρό αεροσυμπιεστή για να ξαναφουσκώσει το σκασμένο ελαστικό. Όμως, έχει και τα μειονεκτήματα του:
- Δεν είναι μόνιμη λύση – απλώς σας βοηθά να φτάσετε στο συνεργείο.
- Δεν λειτουργεί σε μεγάλες ζημιές ή σκισίματα πάνω από 4-5 χιλιοστά.
- Δεν δουλεύει καλά σε όλα τα ελαστικά ή με συστήματα παρακολούθησης πίεσης.
- Έχει ημερομηνία λήξης και πρέπει να αντικαθίσταται τακτικά.
Υπάρχουν και σπρέι επισκευής ελαστικών, πιο φθηνά αλλά περιορισμένα – λειτουργούν κυρίως σε ελαστικά έως 16 ιντσών και δίνουν προσωρινή πίεση μόνο 1,5 bar.
Συνολικά, πρόκειται για μια πρακτική αλλά προσωρινή λύση. Αν η ζημιά είναι μεγάλη, χρειάζεται πάντα οδική βοήθεια ή αλλαγή ελαστικού.