Σημαντικά βήματα για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής έχουν γίνει στην Αθήνα, με τις αρχές να λαμβάνουν στοχευμένα μέτρα ενίσχυσης των ελέγχων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σε αντίθεση, στη Θεσσαλονίκη το πρόβλημα παραμένει έντονο, κυρίως ανάμεσα στους νεαρότερους χρήστες.

Η απώλεια εσόδων λόγω επιβατών που μετακινούνται χωρίς εισιτήριο παραμένει μεγάλη, ειδικά στα μέσα όπως λεωφορεία, τρόλεϊ και το μετρό. Πολλοί εκμεταλλεύονται τη στιγμή που ανοίγουν οι πύλες, περνώντας αθέμιτα, χωρίς να επικυρώσουν εισιτήριο.

Ωστόσο, η ΣΤΑΣΥ και ο ΟΑΣΑ έχουν προχωρήσει σε ένα οργανωμένο σχέδιο πάταξης του φαινομένου. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ενίσχυση του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου, η συχνότερη παρουσία του στα δίκτυα Μετρό και Τραμ, αλλά και η δημιουργία ειδικών ομάδων αποτροπής παράνομων διελεύσεων.

Η αποτελεσματικότητα των μέτρων φαίνεται και στα στοιχεία: Το 2024 οι έλεγχοι αυξήθηκαν κατά 43% σε σχέση με το 2023, ενώ οι καταγεγραμμένες παραβάσεις σημείωσαν άνοδο 50%. Η αύξηση αυτή συνοδεύτηκε από βελτίωση στις εισπράξεις, οι οποίες σημείωσαν άνοδο 11,8%.

Παράλληλα, η χρήση τεχνολογικών εργαλείων και η εφαρμογή των ανέπαφων πληρωμών (tap & pay) καθιστούν τη διαδικασία πιο εύκολη για τον επιβάτη, μειώνοντας τις δικαιολογίες για μη κατοχή εισιτηρίου.

Αντίθετα, στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση παρουσιάζει καθυστέρηση στην αντιμετώπιση. Ο Υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, υπογράμμισε πως η λαθρεπιβίβαση είναι ευρέως διαδεδομένη, ειδικά στους νέους, με περιπτώσεις όπου επιβάτες αφήνουν το εισιτήριό τους σε εμφανές σημείο για να χρησιμοποιηθεί ξανά.

«Μετακινούμαστε καθημερινά πάνω από 100.000 φορές, αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στα έσοδα», επεσήμανε ο κ. Ταχιάος, τονίζοντας πως το εισιτήριο δεν είναι «χαβαλές» αλλά ευθύνη απέναντι στο κοινωνικό έργο που προσφέρουν οι συγκοινωνίες.

Leave a Comment

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

    Αφήστε μια απάντηση