Μπορεί οι παραλίες της Κρήτης να συγκεντρώνουν κάθε χρόνο εκατομμύρια επισκέπτες, όμως φέτος ένας ασπρόμαυρος γάτος κατάφερε να κλέψει την παράσταση στα Χανιά. Ο λόγος για τον Chonkus Maximus, τον γάτο-φαινόμενο που μετατράπηκε σε τουριστικό «θρύλο», αποκτώντας δική του τοποθεσία στο Google Maps και χιλιάδες εμφανίσεις στα social media, κυρίως στο TikTok.

Η γάτα που έγινε θρύλος…

Οι τουρίστες άρχισαν να τον αναζητούν στα σοκάκια της Νέας Χώρας σαν να επρόκειτο για αποστολή σε βιντεοπαιχνίδι. Selfies, βίντεο, ιστορίες και viral περιεχόμενο έφερναν καθημερινά ακόμα περισσότερους στο σημείο. Πολλοί ισχυρίζονταν ότι ταξίδεψαν στην Κρήτη αποκλειστικά για να τον συναντήσουν. Η εικόνα του παχουλού, ατάραχου γάτου γοήτευσε το κοινό — αλλά έκρυβε μια δυσάρεστη αλήθεια.

@3blackngold Must visit while in Crete #chonkusmaximus #chania #crete #landmark #thingstodo #king ♬ L'amore dice ciao (From "La matriarca – The Libertine") – Main Titles – Armando Trovajoli

Πίσω από τη δημοσιότητα, μια επιβαρυμένη γατίσια καθημερινότητα

Στην πραγματικότητα, ο Chonkus Maximus είναι μια τετράχρονη αδέσποτη γάτα, μεγαλωμένη με φροντίδα από εθελοντές στην παραλιακή περιοχή των Χανίων. Η ξαφνική της προβολή όμως είχε αρνητικές συνέπειες: πλήθος τουριστών την τάιζαν ανεξέλεγκτα, συχνά με ακατάλληλες τροφές, ενώ προσπαθούσαν να τη σηκώσουν ή να τη φωτογραφίσουν με το ζόρι. Το ζώο άρχισε να παρουσιάζει σημάδια άγχους, αφυδάτωσης και προβλήματα υγείας.

Σε ανάρτηση στο Facebook, φιλόζωοι της περιοχής περιέγραψαν την κατάσταση ως ανησυχητική: η γάτα κρυβόταν κάτω από αυτοκίνητα, αρνιόταν να φανεί, και σε μια στιγμή πανικού ανέβηκε σε δέντρο από όπου δεν μπορούσε να κατέβει – χρειάστηκε η παρέμβαση της Πυροσβεστικής.

Το “παιχνίδι” τελείωσε – η γάτα σε ανάδοχη οικογένεια

Με τη βοήθεια της φιλοζωικής κοινότητας Χανίων και οργανώσεων όπως η SAVE Animals Chania και η Λήδα Σηφοδασκαλάκη, ο Chonkus Maximus μεταφέρθηκε σε ασφαλές περιβάλλον και φιλοξενείται πλέον από ανάδοχη οικογένεια. Το μήνυμα των εθελοντών είναι σαφές: δεν πρόκειται για ατραξιόν, αλλά για ένα ζώο που υπέφερε εξαιτίας της ανθρώπινης αδιαφορίας για τις πραγματικές του ανάγκες.

«Η υπερβολική τροφή, το άγγιγμα, οι φωτογραφίες και οι βιντεοσκοπήσεις δεν είναι αγάπη. Είναι στρες. Είναι κακοποίηση. Το ζώο δεν ήταν παχύσαρκο. Έγινε έτσι επειδή κάποιοι ήθελαν απλώς να βγάλουν ένα viral βίντεο», αναφέρουν οι εθελοντές.

Η άλλη πλευρά της “δόξας” των social media

Η υπόθεση του Chonkus Maximus επαναφέρει στο προσκήνιο ένα σημαντικό ζήτημα: πού τελειώνει η αγάπη για τα ζώα και πού ξεκινά η εκμετάλλευση; Όταν τα likes και τα views γίνονται αυτοσκοπός, η ευζωία των πλασμάτων που «πρωταγωνιστούν» θυσιάζεται.

Οι εθελοντές ζητούν από όσους ενδιαφέρονται πραγματικά για τον Chonkus ή άλλα αδέσποτα να το δείξουν έμπρακτα: με μια δωρεά, μια υιοθεσία ή έστω μια ενσυνείδητη συμπεριφορά όταν τα συναντούν.

Η πολιτιστική του… μετάλλαξη

Η φήμη του Chonkus Maximus έφτασε μέχρι την Ubisoft, δημιουργό του δημοφιλούς videogame Assassin’s Creed, που σχολίασε με χιούμορ την περίπτωσή του, αποκαλώντας τον «Θρύλο της Κρήτης» και «τελικό boss της Νέας Χώρας». Όπως οι ήρωες του παιχνιδιού, έτσι και ο Chonkus κινούνταν διακριτικά, εξαφανιζόταν στα στενά και έκανε απρόσμενες εμφανίσεις, προκαλώντας ντελίριο στους «κυνηγούς του».

Το μήνυμα πίσω από τη φήμη

Ο Chonkus Maximus μπορεί να ήταν η viral γάτα του καλοκαιριού, αλλά αποτελεί και ένα ηχηρό παράδειγμα του πώς η ψηφιακή υπερπροβολή μπορεί να βλάψει ακόμα και τα πιο αθώα πλάσματα. Όπως σημειώνουν οι φιλόζωοι:

«Τα ζώα δεν είναι καλοκαιρινά trends. Είναι ευάλωτα πλάσματα που χρειάζονται φροντίδα και σεβασμό — και τον χειμώνα, όταν τα φώτα των stories θα έχουν πια σβήσει.»

Leave a Comment

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

    Αφήστε μια απάντηση