Σε τηλεοπτική του εμφάνιση στο Action 24, ο πλοιοκτήτης Χάρης Βαφειάς σχολίασε την αποστασιοποίηση των Ελλήνων από το ναυτικό επάγγελμα, παρά τις σημαντικές αποδοχές και τις σύγχρονες συνθήκες εργασίας που προσφέρει σήμερα η ναυτιλία.
Υψηλές αμοιβές, αλλά μικρή ανταπόκριση
«Δεν υπάρχουν ελληνικά πληρώματα», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Παρά τις διαφημίσεις και τις προσπάθειες προσέλκυσης, οι νέοι δεν επιλέγουν τη θάλασσα. Κι όμως, οι απολαβές είναι εξαιρετικά υψηλές. Όταν ο μέσος μισθός στην ξηρά είναι περίπου 1.500€, ένας καπετάνιος μπορεί να φτάσει τα 14.000€ καθαρά το μήνα. Και να σκεφτεί κανείς ότι η φορολογία επιβαρύνει τον εργοδότη – όχι τον εργαζόμενο».
Τα παλιά στερεότυπα κρατούν τους νέους μακριά
Ο κ. Βαφειάς στάθηκε ιδιαίτερα στην εσφαλμένη εικόνα που επικρατεί για τη ζωή στα πλοία:
«Πολλοί πιστεύουν ακόμα ότι τα πλοία είναι παλιά, ότι ο ναυτικός απομονώνεται από την οικογένεια του για μήνες. Δεν ισχύει. Τα πλοία πλέον είναι υπερσύγχρονα, με τελευταίας τεχνολογίας επικοινωνιακά μέσα. Είσαι σε λιμάνι κάθε εβδομάδα και ο κύκλος είναι έξι μήνες δουλειάς, έξι μήνες ξεκούρασης».
«Δεν θέλουμε να χαλάσουμε τη βολή μας»
«Ο Έλληνας προτιμά να μείνει στο σπίτι, να παίρνει 1.500€, να πίνει τον καφέ του και να του μαγειρεύει η μάνα του. Εντάξει, σεβαστό. Αλλά μετά μην αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουμε Έλληνες ναυτικούς. Απλώς δεν πάνε».
Η ναυτιλία ως λύση στο πρόβλημα της ανεργίας
Κλείνοντας, ο Βαφειάς τόνισε τη δυναμική του ναυτικού επαγγέλματος ως πιθανή διέξοδο από την ανεργία:
«Με 5.500 ελληνικά πλοία και 25 άτομα πλήρωμα στο καθένα, θα μπορούσαμε να εξαλείψουμε την ανεργία. Αλλά πρώτα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία».