«Theo, I’m here again!» («Θόδωρε, είμαι ξανά εδώ!»), ανέφερε εμφανώς συγκινημένος ο Χάρβεϊ Καϊτέλ, αποσπώντας θερμό χειροκρότημα από το κοινό που κατέκλυσε το Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού το βράδυ της Πέμπτης 18 Ιουνίου, στην έναρξη του 16ου Athens Open Air Film Festival powered by ΔΕΗ. Η διοργάνωση άνοιξε με την προβολή της ταινίας «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Αμερικανός ηθοποιός.
Ο Χάρβεϊ Καϊτέλ επέστρεψε στην Αθήνα 32 χρόνια μετά, συνοδευόμενος από τη σύντροφό του Ντάφνα Κάστνερ και την οικογένειά του, και αναφέρθηκε με ιδιαίτερη συγκίνηση στον Έλληνα δημιουργό, τιμώντας τη συνεργασία και τη φιλία τους, δίπλα σε μέλη της οικογένειας του Θόδωρου Αγγελόπουλου και συνεργάτες του.
Κατά την ομιλία του, ο ηθοποιός θυμήθηκε την πρώτη του γνωριμία με τον σκηνοθέτη και τη διαδικασία ανάληψης του ρόλου στο «Βλέμμα του Οδυσσέα», μετά τον θάνατο του Τζιάν Μαρία Βολοντέ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Μιλώντας για τον Αγγελόπουλο, σημείωσε ότι «σε ταραγμένες εποχές, με τον κόσμο να διαλύεται, όπως τώρα, ο Θόδωρος ξεχώρισε και αγωνίστηκε για καθετί αληθινό και έντιμο», κλείνοντας την ομιλία του με ευχαριστίες προς το ελληνικό κοινό και αφιέρωση στον ελληνικό λαό.
Τη βραδιά προλόγισαν οι διοργανωτές του φεστιβάλ, με αναφορές στη σημασία του έργου του Αγγελόπουλου και στη διαχρονική αξία του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή θεσμικών εκπροσώπων και καλλιτεχνών.
Η προβολή του «Βλέμματος του Οδυσσέα» λειτούργησε ως κεντρικό σημείο της βραδιάς, η οποία ήταν αφιερωμένη στον Έλληνα σκηνοθέτη, παρουσία της συντρόφου του, Φοίβης Οικονομοπούλου-Αγγελοπούλου, των παιδιών του και στενών συνεργατών του.
Πριν από την έναρξη της προβολής τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη όσων συνέδεσαν τη διαδρομή της ταινίας με τα χρόνια που μεσολάβησαν από την πρώτη της κυκλοφορία, ενώ το θέατρο γέμισε από κοινό κάθε ηλικίας, με έντονη παρουσία νεότερων θεατών.
