Μία νέα εφαρμογή για την υποβολή παραπόνων σχετικά με την ποιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες δυνατότητες που προσφέρει ο ΟΑΣΑ μέσω της ιστοσελίδας του. Η νέα πλατφόρμα report.oasa.gr ανακοινώθηκε την Πέμπτη από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, σε τηλεοπτική εμφάνισή του στον ΑΝΤ1.

Οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες εύκολα, είτε από υπολογιστή είτε από κινητή συσκευή. Μέσω της πλατφόρμας, μπορούν να επιλέγουν το μέσο μεταφοράς όπου διαπίστωσαν πρόβλημα – από την κατάσταση του οχήματος και καθυστερήσεις, έως ακυρώσεις δρομολογίων ή απρεπή συμπεριφορά προσωπικού. Παράλληλα, θα υπάρχει δυνατότητα να δηλώσουν την ακριβή τοποθεσία του συμβάντος σε χάρτη ή με διεύθυνση, την ημερομηνία και ώρα, καθώς και τον αριθμό γραμμής ή σταθμού, όταν είναι διαθέσιμος.

Όλες οι αναφορές θα προωθούνται αυτόματα στους αρμόδιους φορείς – ΟΣΥ Α.Ε. για λεωφορεία και τρόλεϊ και ΣΤΑΣΥ Α.Ε. για μετρό, τραμ και ηλεκτρικό – ώστε να διερευνηθούν και να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.

Τι προσφέρει η νέα πλατφόρμα

Η πλατφόρμα ξεχωρίζει γιατί επιτρέπει την επισύναψη φωτογραφιών ή βίντεο και διαθέτει σύστημα γεωεντοπισμού, κάτι που δεν υπήρχε στην παλαιότερη εφαρμογή του ΟΑΣΑ. Το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία ALPHA ΩΜΕΓΑ ZED Α.Ε., γνωστή από την ανάπτυξη προηγούμενων ψηφιακών συστημάτων στον χώρο των μεταφορών, όπως το σύστημα HEPOS για τα σιδηροδρομικά δεδομένα. Η αξία της σύμβασης για τη νέα πλατφόρμα φτάνει τα 22.320 ευρώ με ΦΠΑ.

Οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν τις καταγγελίες τους είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, ωστόσο σύμφωνα με τον επικαιροποιημένο κανονισμό δικαιωμάτων επιβατών του Δεκεμβρίου 2023, για να εξεταστούν πλήρως οι αναφορές απαιτούνται τα προσωπικά στοιχεία του καταγγέλλοντα. Στο ΦΕΚ 7483/Β/2912-2023, αναφέρονται αναλυτικά τα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει κάθε καταγγελία, όπως ο λόγος υποβολής, τα στοιχεία μετακίνησης και οποιοδήποτε σχετικό παραστατικό.

Λειτουργίες και δυνατότητες

Η πλατφόρμα διαθέτει μεταξύ άλλων:

  • Επιλογή μέσου (λεωφορείο, τρόλεϊ, μετρό, τραμ, προαστιακός)
  • Κατηγοριοποίηση προβλήματος (καθυστέρηση, βλάβη, καθαριότητα, πληροφόρηση, άλλο)
  • Περιγραφή περιστατικού σε ελεύθερο κείμενο
  • Επισύναψη φωτογραφιών ή βίντεο
  • Επιλογή ανωνυμίας ή καταχώρισης στοιχείων επικοινωνίας
  • Επιβεβαίωση αποδοχής όρων χρήσης και προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Δημόσιο διαδραστικό χάρτη με τις ενεργές αναφορές, με φίλτρα ανά μέσο, τύπο και ημερομηνία
  • Δίγλωσση λειτουργία (Ελληνικά, Αγγλικά) και προδιαγραφές προσβασιμότητας
  • Δυνατότητα εξαγωγής στατιστικών και αναφορών ανά μέσο και φορέα

Η νέα ψηφιακή εφαρμογή φιλοδοξεί να ενισχύσει τη διαφάνεια και την ταχεία αντιμετώπιση παραπόνων των επιβατών, προσφέροντας έναν σύγχρονο τρόπο επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς.

Leave a Comment

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

    Αφήστε μια απάντηση