Ο Γιάννης Οικονομίδης επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με τη «Σπασμένη Φλέβα», μια ταινία που συνδυάζει το γνώριμο ωμό ύφος του δημιουργού με μια πιο ώριμη, βαθιά ανθρώπινη ματιά. Το νέο του έργο ξεκινά σαν μαύρη κωμωδία, όμως σταδιακά μετατρέπεται σε μια σκληρή αλλά αληθινή κοινωνικοπολιτική τομή πάνω στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.
Από το γνώριμο ύφος του Οικονομίδη σε μια νέα κινηματογραφική κατεύθυνση
Ο σκηνοθέτης εγκαταλείπει εν μέρει την «κλασική» του μανιέρα και χαμηλώνει τους τόνους, επιλέγοντας μια αφήγηση πιο υπόγεια, αλλά εξίσου αιχμηρή. Μαζί με τον Βασίλη Μουρίκη στο σενάριο, χτίζουν μια ιστορία που λειτουργεί ως καθρέφτης της Ελλάδας μετά την κρίση.
Κεντρικός ήρωας είναι ο Θωμάς Αλεξόπουλος, ένας αντιήρωας που βρίσκεται ξανά στο χείλος της καταστροφής. Χρωστάει σε τοκογλύφο, κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του και αναζητά αγωνιωδώς χρήματα. Ο Βασίλης Μπισμπίκης, σε μια από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του, αποδίδει με τρομακτική αλήθεια τη φθορά, την οργή και την εσωτερική κόλαση ενός ανθρώπου που αισθάνεται ότι η ζωή τού χρωστάει.
Μικρές στιγμές – μεγάλα νοήματα
Η κάμερα δεν αφήνει στιγμή τον ήρωα, αποτυπώνοντας έναν κόσμο που έχει μάθει να επιβιώνει, όχι να προχωρά. Ο Οικονομίδης σχολιάζει ολόκληρη μια γενιά που έζησε πάνω από τις δυνατότητές της και τώρα βλέπει τις νεότερες να πληρώνουν το τίμημα.
Υπάρχει μια σκηνή στο τέλος που, σύμφωνα με όσους την είδαν, «μένει χαραγμένη» ― μια αλληγορία για μια χώρα που επιβιώνει όπως μπορεί, χωρίς να κοιτά το αύριο.
Σύγχρονη ελληνική τραγωδία
Η «Σπασμένη Φλέβα» κουβαλάει το πνεύμα της αρχαίας τραγωδίας: μιλάει για το συλλογικό μέσα από το βαθιά προσωπικό. Είναι μια χώρα που πληγώνεται και πληγώνει, που δεν άφησε χώρο στους νέους, που θυσίασε μια γενιά για να παραμείνει όρθια.
Παράλληλα, δεν λείπουν οι στιγμές έντασης, βωμολοχίας και μαύρου χιούμορ που χαρακτηρίζουν τον δημιουργό — μόνο που εδώ λειτουργούν σαν ανακουφιστικές «εκρήξεις».


Δυνατές ερμηνείες και στιβαρή τεχνική ομάδα
Το καστ είναι ένας από τους μεγάλους άσσους της ταινίας:
- Βασίλης Μπισμπίκης – κυριολεκτικά «κουβαλάει» την ταινία
- Κλέλια Ρένεση – απόλυτα ταιριαστή στο σύμπαν του Οικονομίδη
- Μπέτυ Αρβανίτη – μια σπουδαία επιστροφή
- Μαρία Κεχαγιόγλου – καθηλωτική σε κάθε σκηνή
Η φωτογραφία, το μοντάζ, οι τοποθεσίες και η μουσική συνδέονται ιδανικά, αποτυπώνοντας μια Ελλάδα κουρασμένη, αλλά ζωντανή.

Συμπέρασμα
Η «Σπασμένη Φλέβα» δεν είναι απλώς μια καλή ταινία· είναι μια ολοκληρωμένη, ώριμη, σχεδόν αφοπλιστική στιγμή στην πορεία του Γιάννη Οικονομίδη. Μια σύγχρονη ελληνική τραγωδία που μιλά τη γλώσσα του σήμερα.
Αν αγαπάς τον ελληνικό κινηματογράφο, δεν πρέπει να τη χάσεις.
