Όταν ο πληθωρισμός συναντά τη νοσταλγία, ένα απλό TikTok βίντεο καταφέρνει να «πονέσει» περισσότερο από κάθε στατιστικό στοιχείο. Μια παλιά απόδειξη σούπερ μάρκετ από το 2004 έγινε η πιο τρανταχτή απόδειξη του πόσο ακριβή έχει γίνει η καθημερινότητά μας.

Κάποτε, ένα 20ευρο αρκούσε για να γεμίσεις σακούλες που έσφιζαν από προϊόντα. Σήμερα, το ίδιο ποσό μετά βίας καλύπτει λίγα βασικά ψώνια. Η αίσθηση ότι «όλα ακριβαίνουν» είναι παντού, αλλά ένα viral πείραμα ήρθε να το επιβεβαιώσει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο.


Απόδειξη του 2004 vs 2025

Ο Ισπανός δημιουργός περιεχομένου Senen García βρήκε μια παλιά απόδειξη αγορών από σούπερ μάρκετ του 2004 και αποφάσισε να επαναλάβει την ίδια ακριβώς αγορά, 21 χρόνια μετά.

Το αποτέλεσμα;

  • Το 2004, ο λογαριασμός του ταμείου ήταν 51,78 ευρώ.
  • Το 2025, για τα ίδια προϊόντα (και με μερικά να λείπουν), πλήρωσε 90,15 ευρώ.

Όπως ανέφερε, αν κατάφερνε να βρει όλα τα προϊόντα, το τελικό ποσό θα άγγιζε τα 95 με 97 ευρώ – σχεδόν διπλάσιο από εκείνο του 2004.


Ο πληθωρισμός σε αριθμούς και συναισθήματα

Το πείραμα του García δεν ήταν απλώς μια διαδικτυακή πρόκληση· ήταν μια χειροπιαστή υπενθύμιση της ακρίβειας που βιώνουν οι πολίτες καθημερινά. Ο πληθωρισμός έχει μετατρέψει ακόμα και τα πιο απλά ψώνια σε μικρή… περιπέτεια επιβίωσης.

Και φυσικά, η εικόνα αυτή δεν περιορίζεται μόνο στην Ισπανία. Το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και στην Ελλάδα, όπου οι καταναλωτές βλέπουν τις τιμές να ανεβαίνουν διαρκώς, ενώ η αγοραστική δύναμη μειώνεται.

Leave a Comment

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

    Αφήστε μια απάντηση