Υπηρεσίες ψεκασμού οχημάτων από κινητά συνεργεία απολύμανσης λειτουργούν στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης και καταστολής ζωονόσων, όπως ο αφθώδης πυρετός και η ευλογιά των αιγοπροβάτων, με στόχο την προστασία της ζωικής παραγωγής και της δημόσιας υγείας.
Από τη Δευτέρα 22 Ιουνίου, η Περιφερειακή Ενότητα Έβρου έχει θέσει σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα λειτουργίας των σταθμών στην περιοχή ευθύνης της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) Ορεστιάδας, με τα κινητά συνεργεία να επιχειρούν σε συγκεκριμένα σημεία και ωράρια.
Στο μεθοριακό σημείο Καστανεών (είσοδος προς Ελλάδα) η απολύμανση πραγματοποιείται καθημερινά, εκτός Κυριακής, από τις 08:30 έως τις 16:30, πλησίον της απολυμαντικής τάφρου, για όλα τα διερχόμενα οχήματα. Στο 2ο χλμ της Εθνικής Οδού Ορεστιάδας – Αλεξανδρούπολης, στο ύψος του πρώην εργοστασίου της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ), τα συνεργεία λειτουργούν κάθε Δευτέρα και Πέμπτη από τις 08:30 έως τις 16:30, εξυπηρετώντας κυρίως οχήματα κτηνιατρικού ενδιαφέροντος. Στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κυπρίνου – Ιβαΐλογκραντ η λειτουργία πραγματοποιείται κάθε Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο από τις 08:30 έως τις 16:30 για όλα τα διερχόμενα οχήματα.
Η προσέλευση στα σημεία απολύμανσης είναι υποχρεωτική για όλες τις κατηγορίες οχημάτων κτηνιατρικού ενδιαφέροντος, ανεξάρτητα από το σημείο επιλογής εξυπηρέτησης.
Το μέτρο αφορά οχήματα μεταφοράς ζώντων ζώων όλων των ειδών, οχήματα μεταφοράς ζωοτροφών και ζωικών υποπροϊόντων, φορτηγά-ψυγεία μεταφοράς κρεάτων, βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, φορτηγά-ψυγεία τυροκομικών προϊόντων, καθώς και όλα τα αγροτικά και κτηνοτροφικά οχήματα.
Μετά την ολοκλήρωση του ψεκασμού χορηγείται στους οδηγούς η προβλεπόμενη βεβαίωση απολύμανσης, ενώ παράλληλα οι κυνηγετικοί σύλλογοι καλούνται να ενημερώσουν τα μέλη τους για τη διαδικασία και τη σημασία της εφαρμογής της.
Σε 24ωρη βάση λειτουργούν επίσης μόνιμες υποδομές απολύμανσης, όπως η απολυμαντική τάφρος στις Καστανεές και η αψίδα περιφερειακού ψεκασμού στο Τελωνείο Ορμενίου για τα οχήματα που εισέρχονται από τη Βουλγαρία.
Σε σχετική ανακοίνωση, οι αρμόδιες αρχές τονίζουν ότι συνεχίζονται τα μέτρα για την προστασία του ζωικού κεφαλαίου και τη διασφάλιση της υγειονομικής θωράκισης της παραγωγικής δραστηριότητας, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση για συστηματική συνεργασία των επαγγελματιών του πρωτογενούς τομέα.
