Στις 27 Ιουνίου 1962, γράφτηκε μία από τις πιο παράξενες σελίδες στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου. Ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός αναμετρήθηκαν στον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας, όμως ο αγώνας δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Με το σκορ στο 0-0, η αναμέτρηση διακόπηκε οριστικά στο 97ο λεπτό, όταν έπεσε το σκοτάδι και το γήπεδο της ΑΕΚ, το οποίο δεν διέθετε προβολείς, δεν επέτρεπε πλέον τη συνέχιση του παιχνιδιού.

Ένας τελικός γεμάτος εντάσεις

Ο αγώνας ξεκίνησε στις 17:00 και συγκέντρωσε περισσότερους από 28.000 θεατές, ενώ δημοσιεύματα της εποχής ανέφεραν ότι στις εξέδρες βρέθηκαν ακόμη περισσότεροι φίλαθλοι.

Η αναμέτρηση σημαδεύτηκε από συνεχείς διακοπές, έντονες διαμαρτυρίες και τρεις αποβολές. Το πρώτο ημίχρονο διήρκεσε συνολικά 66 λεπτά, με τον Ολυμπιακό να μένει με εννέα παίκτες και τον Παναθηναϊκό με δέκα.

Η ανάπαυλα κράτησε περίπου μισή ώρα, λόγω της έντασης στις εξέδρες και των επεισοδίων που προκλήθηκαν από την απογοήτευση των φιλάθλων.

Η νύχτα έβαλε τέλος στον τελικό

Χωρίς να σημειωθεί γκολ στην κανονική διάρκεια, ο τελικός οδηγήθηκε στην παράταση.

Ωστόσο, οι μεγάλες καθυστερήσεις είχαν ως αποτέλεσμα να πέσει η νύχτα. Καθώς το γήπεδο δεν διέθετε φωτισμό, ο Ελβετός διαιτητής αποφάσισε να διακόψει οριστικά τον αγώνα στο 97ο λεπτό.

Την εποχή εκείνη δεν υπήρχε διαδικασία πέναλτι και σε περίπτωση ισοπαλίας προβλεπόταν επαναληπτικός τελικός.

Η μοναδική χρονιά χωρίς Κυπελλούχο

Η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία δεν όρισε ποτέ νέο τελικό και έτσι η διοργάνωση της περιόδου 1961-62έμεινε στην ιστορία ως η μοναδική στην οποία δεν απονεμήθηκε το Κύπελλο Ελλάδας.

Ο συγκεκριμένος αγώνας έμεινε γνωστός ως «ο τελικός της νύχτας», ένα από τα πιο ξεχωριστά και ασυνήθιστα γεγονότα στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου.

About The Author

Αφήστε μια απάντηση

Share via
Copy link