Έντονες αντιδράσεις προκαλεί περιστατικό που σημειώθηκε στη Θάσο, όταν ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που εκτελούσε επείγουσα διακομιδή ασθενούς φέρεται να αντιμετώπισε άρνηση επιβίβασης σε φέριμποτ, με την απαίτηση καταβολής εισιτηρίου για τη μεταφορά του οχήματος.

Το συμβάν έλαβε χώρα χθες, 22 Ιουνίου, στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου και έγινε γνωστό έπειτα από καταγγελία του Σωματείου Εργαζομένων στο 6ο ΕΚΑΒ Καβάλας. Σύμφωνα με την καταγγελία, το ασθενοφόρο μετέφερε σοβαρό περιστατικό από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας και έπρεπε να μεταφερθεί ακτοπλοϊκώς προς την Κεραμωτή.

Κατά την επιβίβαση στο πλοίο της γραμμής, οι υπεύθυνοι της εταιρείας φέρεται να ζήτησαν την πληρωμή κομίστρου για το ασθενοφόρο, παρά την ενημέρωση ότι επρόκειτο για όχημα του ΕΚΑΒ σε επείγουσα αποστολή. Σύμφωνα με την καταγγελία, όταν το πλήρωμα αρνήθηκε να καταβάλει το αντίτιμο, οι υπεύθυνοι προχώρησαν στην καταγραφή των στοιχείων των διασωστών, με σκοπό την είσπραξη του ποσού.

Για να αποφευχθεί καθυστέρηση στη διακομιδή, εκδόθηκε τελικά εισιτήριο για το όχημα, ωστόσο το πλήρωμα του ΕΚΑΒ δεν κατέβαλε το κόμιστρο, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για δημόσια υπηρεσία που εκτελεί επείγουσα αποστολή.

Το Σωματείο Εργαζομένων του ΕΚΑΒ κάνει λόγο για «πρωτοφανές και απολύτως απαράδεκτο περιστατικό», υπογραμμίζοντας ότι η διαδικασία προκάλεσε αναστάτωση σε μια κρίσιμη στιγμή, όπου η ταχύτητα μεταφοράς του ασθενούς ήταν καθοριστικής σημασίας.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι είναι «αδιανόητο» ένα ασθενοφόρο σε διατεταγμένη υπηρεσία να αντιμετωπίζει οικονομικά ή διοικητικά εμπόδια κατά την εκτέλεση επείγουσας διακομιδής, ζητώντας την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων υπουργείων και φορέων για τη θεσμική επίλυση του ζητήματος.

Το περιστατικό έχει προκαλέσει αντιδράσεις και ερωτήματα σχετικά με το καθεστώς διέλευσης οχημάτων έκτακτης ανάγκης μέσω ακτοπλοϊκών γραμμών και την ανάγκη σαφούς ρύθμισης για την απρόσκοπτη μεταφορά τους.

About The Author

Αφήστε μια απάντηση

Share via
Copy link